הנגשת אתרים מחיר – תוסף נגישות מומלץ

כיום, לאור שינוי החקיקה בישראל ובעולם הנוגעים להתאמת האתר לבעלי מוגבלויות, עסקים רבים מחוייבים בתשלום סכום לא נמוך לביצוע השינויים. חלק בוחרים להעזר בשירותיה של חברה המבצעת את השינויים ואחרים משתמשים בפלאי הטכנולוגיה ומתקינים תוסף לאתר שמבצע את מרבית השינויים.

השינויים באתר יכולים להיות הוספה של פונטים נוספים המתאימים לבעלי מוגבלויות, ציון טקסט חלופי לכל תמונה, בנייה מחדש של אלמנטים בדף שאינם תואמים עם תוכנות הקראה של הדף ושינויים נוספים אחרים.

אם חיפשתם בגוגל הנגשת אתרים מחיר בוודאי הבחנתם שמדובר בהוצאה קטנה. הנגשה של אתר יכולה לעלות אלפי שקלים ואם מדובר באתר מורכב שאינו בנוי בפלטפורמה מוכרת להנגשה, יתכן כי יהיה משתלם יותר לבנות אתר חדש.

למרבה המזל ישנו תוסף נגישות מומלץ שמסוגל לסרוק בעצמו את כל האתר ולבצע את השינויים הדרושים באופן אוטומטי. תוסף זה משתלם הרבה יותר מתשלום לחברה שתעשה את כל השינויים וחוסך לא רק כסף, אלא גם לא מעט זמן בתהליך שינוי האתר. הכירו את Accessible.

הנגשת האתר באמצעות תוסף

התוסף כולל שני מאפיינים עיקריים. הראשון הוא ממשק שנבנה בטכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית. הוא סורק את האתר ומנתח מה המשמעות של כל אחד מהאלמנטים השונים בדף ומה חשיבותו. למשל, הוא מסוגל לזהות אם מדובר בתמונה כללית שנועדה לצרכים אסתטיים או בכפתור שמשמעותי לניווט באתר. נוסף על כך הוא מזהה פופ־אפים שנועדו לפרסום, טפסים שנועדו לאיסוף מידע או תפריטים בעמוד.

לאחר זיהוי האלמנטים השונים בדף, התוסף מזהה מה התוכן של כל תמונה ומוסיף את תיאור התמונה באופן אוטומטי לדף כטקסט חלופי. זהו חלק בלתי נפרד מהנגשת האתר לבעלי לקויות ראייה המשתמשים בתוכנות שסורקות את הדף ומקריאות את הטקסט החלופי.

המאפיין השני של התוסף נועד להתאים את עיצוב הדף לגולשים בעלי מוגבלויות ומופיע כשכבה נוספת על גבי האתר להתאימה אישית על ידי המשתמשים בו. ממשק זה מסוגל להתאים את הפונטים להגברת הקריאות של האתר, מרווחים בין האלמנטים השונים, ניגודיות ואלמנטים נוספים. כך התוסף מסייע להתחיל לבנות אתר נגיש.

המשתמשים יכולים לבחור כיצד להתאים את האתר לצרכיהם. למשל בעלי מוגבלות ראייה יוכלו להגביר את הניגודיות, עוורי צבעים יוכלו להתאים את הצבעים באתר וכדומה. חולי אפליפסיה יכולים להוסיף שכבה נוספת של הגנה המונעת הבהובים באתר ועוצרת תנועה מהירה של אלמנטים בסרטונים או פרסומות.

ניתן גם לשלוט בכמות הכפתורים המופיעה בתפריט ההנגשה, ואפילו ליצור התאמה אישית של אייקונים המותאמים לבעלי מוגבלויות, לשנות את הצבע של החלונית ולבצע התאמות נוספות. חלונית זו מופיעה ב-12 שפות שונות ויכולה להתאים לכל אתר. כדי לוודא שהאתר אכן מתאים לחוקים הנוגעים לנגישות באופן שוטף, התוסף סורק את האתר בכל 24 שעות ומבצע את ההתאמות הדרושות לעמודים חדשים או עמודים שהתעדכנו.

מאפיין חשוב נוסף לתוסף זה, שניתן להתייחס אליו כדובדבן שבקצפת, הוא בניית הצהרת נגישות אוטומטית והוספה שלה לאתר.

לסיכום, אם עדיין לא הנגשתם את האתר שלכם יתכן ואתם מפסידים כמות גדולה של גולשים שאינם יכולים לגלוש באתר שלכם. אם אתם חברה שנכנסים לאתר שלה כמות גדולה של גולשים, אתם עשויים להפעילו בניגוד לחוק הנגשת אתרים. כיום, אפשר להשתמש בתוסף שמסוגל לבצע חלק מהפעולות הדרושות להנגשה, כל זאת בעלות מינימלית. מומלץ לקרוא עוד על תוסף AccessiBe המסוגל להקל על חייכם ולסייע לכם לעבור את הדרך הפתלתלה להתאמת האתר לחקיקה העדכנית. תוסף זה מתחיל מעלות של $49 בלבד לחודש, 7 ימי נסיון ללא תשלום, ויכול לשרת אתכם נאמנה באופן שוטף. הורידו את התוסף בקישור הזה.

שתף מאמר: